Tytuł projektu: „Modernizacja energetyczna wspólnej siedziby Starostwa Powiatowego i Urzędu Miasta w Zambrowie”
Projekt Nr: FEPD.02.01.IZ.00-0015/23-00
Projekt uwzględniający modernizację energetyczną budynku administracji publicznej będzie zawierać następujące zadania:
a) Ocieplenie ścian zewnętrznych,
b) Ocieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem,
c) Wymiana okien i drzwi zewnętrznych kondygnacji ogrzewanych,
d) System grzewczy,
e) Wykonanie mikro-instalacji PV na dachu budynku,
f) Modernizacja oświetlenia podstawowego,
g) Modernizacja wentylacji,
h) Prace budowlano-montażowe w zakresie adaptacji do zmian klimatu,
i) Promocja i podnoszenie świadomości i wiedzy mieszkańców w zakresie efektywności energetycznej i wykorzystania OZE,
j) Prace przygotowawcze.
Projekt skierowany jest do samorządów terytorialnych, podległych mu organów i jednostek organizacyjnych oraz jednostek zarządzanych (np. szpitale, szkoły, zakłady lecznictwa uzdrowiskowego), właścicieli budynków użyteczności publicznej nie związanych z administracją rządową (w tym np. parafie, NGO, niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej, niepubliczne placówki oświatowe).
Celem przedmiotowego projektu jest zwiększenie efektywności energetycznej budynku siedziby Starostwa Powiatowego w Zambrowie oraz Urzędu Miasta Zambrów poprzez wykonanie prac z zakresu modernizacji energetycznej obiektu.
Efekty i rezultaty projektu:
– zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii dzięki montażowi instalacji PV na dachu budynku,
– zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz innych zanieczyszczeń przedostających się atmosfery w wyniku zmniejszenia zużycia energii elektrycznej i cieplnej,
– poprawa komfortu użytkowania budynku przez pracowników administracji publicznej, a także mieszkańców powiatu zambrowskiego korzystających z budynku,
– zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych budynku – wydatków na energię elektryczną i cieplną,
– wzrost świadomości lokalnego społeczeństwa w zakresie ekologii.
Wartość projektu: 3 288 365,08 zł
Kwota dofinansowania: 2 795 110,31zł