Wydział Gospodarki Przestrzennej
Naczelnik Wydziału
mgr inż. Danuta Łapińska
p. 210, tel. w. 31
Z-ca Naczelnika
mgr inż. Bożena Wróblewska
p. 209, tel. w. 26
Gospodarowanie gruntami, gospodarowanie zasobami komunalnymi
mgr Sylwester Turowski
p. 211, tel. w. 32
mgr Izabela Dębek
p. 211, tel. w. 32
Użytkowanie wieczyste, sprzedaż nieruchomości i lokali
----------------
p. 209, tel. w. 26
Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, decyzje o warunkach zabudowy, decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego5>
mgr inż. B.Wróblewska
p. 209, tel. w. 26
inż. Arkadiusz Sasinowski
p. 208, tel. w. 20
p. 209, tel. w. 26
p. 208, tel. w. 20
Podział nieruchomości5>
inż. Emilia Duchnowska
p. 208, tel. w. 20
p. 208, tel. w. 20
Zakres działań:
- Przygotowywanie materiałów i analiz z zakresu planowania przestrzennego niezbędnych do podejmowania uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta
- Zlecanie opracowań planistycznych oraz prowadzenie procedury opracowywania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wynikającej z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
- Opracowywanie niektórych projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
- Przygotowywanie przewidzianych ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta
- Prowadzenie spraw związanych ze skutkami prawnymi uchwalania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
- Wydawanie wyrysów i wypisów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
- Prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
- Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego
- Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków
- Opracowywanie gminnych programów opieki nad zabytkami
- Analiza wniosków o dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru, pod względem zgodności z uchwałą Rady Miasta
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Miasta Zambrów
- Prowadzenie spraw dotyczących podziału nieruchomości
- Prowadzenie spraw dotyczących scalania i podziału nieruchomości
- Prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu nieruchomości
- Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat adiacenckich
- Prowadzenie spraw z zakresu nabywania nieruchomości na rzecz Miasta oraz sprzedaży, zamiany i oddawania w użytkowanie wieczyste gruntów komunalnych
- Przygotowywanie dokumentacji związanej z nabyciem lub zbyciem nieruchomości
- Prowadzenie spraw dotyczących sprzedaży lokali komunalnych
- Prowadzenie spraw dotyczących rozgraniczania nieruchomości
- Prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości
- Prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym
- Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia Skarbu Państwa
- Prowadzenie rejestru gruntów komunalnych
- Obsługa programu komputerowych wykorzystywanych w Wydziale w zakresie planowania przestrzennego i gospodarki nieruchomościami
- Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych
- Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa i leśnictwa oraz wynikających z ustawy o zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt
- Poświadczanie oświadczeń wynikających z ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego
- Opiniowanie kierunku i terminu rekultywacji gruntów
- Realizacja zadań z zakresu potrzeb obronności państwa w zagospodarowaniu przestrzennym w celu zapewnienia warunków do obrony terytorium Rzeczpospolitej Polskiej
- Współpraca z Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej, Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego i z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków