Wydział Gospodarki Przestrzennej
Naczelnik Wydziału
mgr inż. Danuta Łapińska
p. 210, tel. w. 31
Z-ca Naczelnika5>
mgr inż. B. Wróblewska
p. 209, tel. w. 26
p. 209, tel. w. 26
Gospodarowanie gruntami, gospodarowanie zasobami komunalnymi</5>
mgr Sylwester Turowski
p. 211, tel. w. 32
mgr Izabela Dębek
p. 211, tel. w. 32
Użytkowanie wieczyste, sprzedaż nieruchomości i lokali5>
Marta Banasik
p. 211, tel. w. 32
p. 211, tel. w. 32
Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, decyzje o warunkach zabudowy, decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego5>
mgr inż. B.Wróblewska
p. 209, tel. w. 26
inż. Arkadiusz Sasinowski
p. 208, tel. w. 20
p. 209, tel. w. 26
p. 208, tel. w. 20
Podział nieruchomości5>
inż. Emilia Duchnowska
p. 208, tel. w. 20
p. 208, tel. w. 20
Zakres działań:
- Przygotowywanie materiałów i analiz z zakresu planowania przestrzennego niezbędnych do podejmowania uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta
- Zlecanie opracowań planistycznych oraz prowadzenie procedury opracowywania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wynikającej z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
- Opracowywanie niektórych projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
- Przygotowywanie przewidzianych ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta
- Prowadzenie spraw związanych ze skutkami prawnymi uchwalania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
- Wydawanie wyrysów i wypisów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
- Prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
- Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego
- Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków
- Opracowywanie gminnych programów opieki nad zabytkami
- Analiza wniosków o dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru, pod względem zgodności z uchwałą Rady Miasta
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Miasta Zambrów
- Prowadzenie spraw dotyczących podziału nieruchomości
- Prowadzenie spraw dotyczących scalania i podziału nieruchomości
- Prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu nieruchomości
- Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat adiacenckich
- Prowadzenie spraw z zakresu nabywania nieruchomości na rzecz Miasta oraz sprzedaży, zamiany i oddawania w użytkowanie wieczyste gruntów komunalnych
- Przygotowywanie dokumentacji związanej z nabyciem lub zbyciem nieruchomości
- Prowadzenie spraw dotyczących sprzedaży lokali komunalnych
- Prowadzenie spraw dotyczących rozgraniczania nieruchomości
- Prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości
- Prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym
- Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia Skarbu Państwa
- Prowadzenie rejestru gruntów komunalnych
- Obsługa programu komputerowych wykorzystywanych w Wydziale w zakresie planowania przestrzennego i gospodarki nieruchomościami
- Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych
- Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa i leśnictwa oraz wynikających z ustawy o zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt
- Poświadczanie oświadczeń wynikających z ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego
- Opiniowanie kierunku i terminu rekultywacji gruntów
- Realizacja zadań z zakresu potrzeb obronności państwa w zagospodarowaniu przestrzennym w celu zapewnienia warunków do obrony terytorium Rzeczpospolitej Polskiej
- Współpraca z Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej, Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego i z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków