Wydział Rozwoju Gospodarczego

Zakres działań:

  1. Prowadzenie spraw związanych z planowaniem, przygotowaniem i realizacją inwestycji miejskich prowadzonych przez Urząd:
    • zlecanie opracowania dokumentacji technicznej na poszczególne inwestycje miejskie
    • udzielanie zamówień publicznych na realizację inwestycji miejskich
    • opracowywanie projektów umów z wykonawcami inwestycji miejskich
    • stały nadzór nad wszystkimi inwestycjami realizowanymi przez Miasto
    • rozliczanie finansowe zadań inwestycyjnych i wnioskowanie o podział środków finansowych na poszczególne zadania w ramach istniejących funduszy oraz stały nadzór nad ich wykorzystaniem
    • przygotowywanie wykazu inwestycji wraz z częścią opisową do projektu budżetu Miasta
    • przygotowywanie sprawozdania z wykonania inwestycji do sprawozdania z realizacji budżetu Miasta
  2. Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem siecią miejskich dróg gminnych wraz z drogową infrastrukturą techniczną:
    • opracowanie wniosków w sprawie zaliczenia dróg do właściwej kategorii oraz zmiany tych klasyfikacji
    • ocena i kontrola jakości wykonywania komunalnych usług użyteczności publicznej w zakresie utrzymania dróg
    • wykonywanie zadań dotyczących gminy w zakresie organizowania transportu drogowego
    • realizację zadań Burmistrza jak zarządcy dróg miejskich
  3. Sporządzanie wniosków o dotacje, kredyt i pożyczki na planowane inwestycje miejskie
  4. Pozyskiwanie informacji dotyczących zewnętrznych źródeł wsparcia finansowego, w tym środków Unii Europejskiej, rządowych, wojewódzkich
  5. Realizacja i monitorowanie projektów unijnych
  6. Współpraca z wydziałami Urzędu Miasta w zakresie przygotowania i monitorowania projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych UE
  7. Programowanie usług i rozwoju urządzeń komunalnych oraz prowadzenie spraw w tym zakresie (wodociągi, kanalizacja, z agospodarowania odpadów, zaopatrzenie w energię)
  8. Współpraca z jednostkami oświatowymi, kulturalnymi oraz innymi jednostkami administrującymi lub zarządzającymi mieniem komunalnym, w zakresie planowania inwestycji i remontów
  9. Współpraca ze wszystkimi inwestorami budownictwa mieszkalnego i użytkowego
  10. Wykonywanie kontroli przewidzianych w przepisach prawa budowlanego w stosunku do dróg i obiektów inżynierskich, będących w bezpośrednim władaniu Gminy Miasta Zambrów ( w przypadku braku pracowników o odpowiednich uprawnieniach - organizowanie kontroli z pomocą specjalistów z zewnątrz)
  11. Kontrolowanie innych niż Urząd jednostek organizacyjnych Miasta pod względem wywiązywania się z obowiązków kontroli i prowadzenia książki obiektu budowlanego w stosunku do budynków oraz innych obiektów budowlanych pozostających we władaniu tych jednostek
  12. Opracowywanie wniosków i projektów dotyczących rozwoju Miasta
  13. Współpraca z jednostkami samorządowymi i urzędami centralnymi, w szczególności z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego, Podlaskim Urzędem Wojewódzkim, Ministerstwem Rozwoju Regionalnego
  14. Udział w opracowywaniu dokumentów strategicznych, programów rozwoju lokalnego, programów rewitalizacji Miasta Zambrów