Wydział Gospodarki Przestrzennej

Zakres działań:

  1. Przygotowywanie materiałów i analiz z zakresu planowania przestrzennego niezbędnych do podejmowania uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta
  2. Zlecanie opracowań planistycznych oraz prowadzenie procedury opracowywania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wynikającej z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
  3. Opracowywanie niektórych projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
  4. Przygotowywanie przewidzianych ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta
  5. Prowadzenie spraw związanych ze skutkami prawnymi uchwalania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
  6. Wydawanie wyrysów i wypisów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
  7. Sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
  8. Prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
  9. Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego
  10. Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków
  11. Opracowywanie gminnych programów opieki nad zabytkami
  12. Analiza wniosków o dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru, pod względem zgodności z uchwałą Rady Miasta
  13. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Miasta Zambrów
  14. Prowadzenie spraw dotyczących podziału nieruchomości
  15. Prowadzenie spraw dotyczących scalania i podziału nieruchomości
  16. Prowadzenie spraw dotyczących prawa pierwokupu nieruchomości
  17. Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat adiacenckich
  18. Prowadzenie spraw z zakresu nabywania nieruchomości na rzecz Miasta oraz sprzedaży, zamiany i oddawania w użytkowanie wieczyste gruntów komunalnych
  19. Przygotowywanie dokumentacji związanej z nabyciem lub zbyciem nieruchomości
  20. Prowadzenie spraw dotyczących sprzedaży lokali komunalnych
  21. Prowadzenie spraw dotyczących rozgraniczania nieruchomości
  22. Prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości
  23. Prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym
  24. Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia Skarbu Państwa
  25. Prowadzenie rejestru gruntów komunalnych
  26. Obsługa programu komputerowych wykorzystywanych w Wydziale w zakresie planowania przestrzennego i gospodarki nieruchomościami
  27. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych
  28. Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa i leśnictwa oraz wynikających z ustawy o zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt
  29. Poświadczanie oświadczeń wynikających z ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego
  30. Opiniowanie kierunku i terminu rekultywacji gruntów
  31. Realizacja zadań z zakresu potrzeb obronności państwa w zagospodarowaniu przestrzennym w celu zapewnienia warunków do obrony terytorium Rzeczpospolitej Polskiej
  32. Współpraca z Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej, Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego i z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków
Ułatwienia dostępu - zamknij panel