Wydział Organizacyjny



Zakres działań:

  1. Inicjowanie działań usprawniających organizację i funkcjonowanie Urzędu
  2. Opracowywanie projektów aktów prawnych regulujących organizację i funkcjonowanie Urzędu
  3. Wdrażanie i nadzór nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej
  4. Prowadzenie kontroli komórek organizacyjnych Urzędu
  5. Przygotowywanie upoważnień i pełnomocnictw oraz prowadzenie ich rejestru
  6. Obsługa prawna Urzędu
  7. Prowadzenie sekretariatu i archiwum zakładowego
  8. Przyjmowanie, wysyłanie oraz rejestracja korespondencji
  9. Prowadzenie rejestru:
    • uchwał Rady Miasta
    • interpelacji i wniosków radnych
    • zarządzeń Burmistrza
    • skarg i wniosków
    • pieczęci
    • zamówień publicznych do 30 tysięcy euro
    • instytucji kultury
  10. Obsługa prawna, organizacyjna i biurowa Rady, komisji Rady, klubów radnych i radnych, w tym protokołowanie sesji Rady Miasta i posiedzeń komisji
  11. Przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, zarządzeń Burmistrza, wniosków komisji i interpelacji radnych wydziałom lub jednostkom organizacyjnym merytorycznie odpowiedzialnym za ich realizację
  12. Przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego
  13. Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Miasta
  14. Nadzór i kontrola przestrzegania dyscypliny pracy
  15. Organizowanie praktyk uczniowskich i studenckich w Urzędzie
  16. Prowadzenie spraw socjalnych pracowników
  17. Przeprowadzanie procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze i kierownicze stanowisko urzędnicze
  18. Przeprowadzanie ocen kwalifikacyjnych pracowników
  19. Planowanie i gospodarowanie funduszem płac
  20. Koordynowanie procesu szkoleń i dokształcania zawodowego pracowników
  21. Współpraca z organizacjami pozarządowymi
  22. Prowadzenie spraw z zakresu kultury fizycznej i sportu
  23. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej
  24. Realizacja zadań wynikających z ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
  25. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o systemie oświaty dotyczących kompetencji gminy, a w szczególności:
    • Przygotowywanie projektów dokumentów niezbędnych przy uruchamianiu lub likwidacji placówki oświatowej
    • Przygotowywanie danych niezbędnych przy ustalaniu wysokości opłaty za świadczenia przedszkoli
    • Przygotowywanie i przeprowadzanie konkursów na dyrektorów szkół i przedszkoli
    • Przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań egzaminacyjnych nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy
    • Przygotowywanie propozycji wynagrodzeń, dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dyrektorów szkół i przedszkoli
    • Współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie przygotowania projektów budżetów szkół i przedszkoli oraz prowadzenia kontroli w tych placówkach
    • Opiniowanie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli oraz zmian w tych arkuszach
    • Prowadzenie spraw związanych z egzekucją obowiązku szkolnego
    • Współpraca z podmiotami sprawującymi nadzór pedagogiczny
    • Organizowanie i rozliczanie kosztów dowozu dzieci niepełnosprawnych do szkół
    • Prowadzenie spraw związanych z przyznaniem dotacji dla pracodawców za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników
    • Sprawowanie nadzoru nad szkołami i przedszkolami w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących organizacji tych jednostek
    • Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego (losowego).
  26. Przygotowywanie i przeprowadzanie konkursów na dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury i Żłobka Miejskiego oraz kierownika Pływalni Miejskiej
  27. Sprawowanie nadzoru nad jednostkami wymienionymi w ppkt 26) z zakresie przestrzegania przepisów dotyczących organizacji i zarządzania jednostką
  28. Zabezpieczenie przestrzegania w Urzędzie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej
  29. Przeprowadzanie procedury zamówień publicznych w przypadku zakupów i usług będących w zakresie działania Wydziału
  30. Zapewnienie właściwej informacji wizualnej w Urzędzie
  31. Zaopatrzenie w materiały biurowe, druki, sprzęt i wyposażenie
  32. Obsługa Urzędu w zakresie napraw i konserwacji sprzętu i wyposażenia
  33. Prowadzenie spraw związanych z należytym zabezpieczeniem i ochroną mienia
  34. Współpraca przy realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego
  35. Wykonywanie zadań związanych z organizacją wyborów i referendów na terenie miasta
  36. Współpraca w organizowaniu obchodów świąt państwowych, narodowych i uroczystości miejskich
  37. Obsługa informatyczna Urzędu
  38. Wdrażanie rozwiązań zapewniających ochronę danych osobowych
  39. Prowadzenie BIP i strony internetowej Urzędu
  40. Administrowanie siecią komputerową i kontami użytkowników
  41. Archiwizowanie danych informatycznych
  42. Nadzór nad wykorzystaniem samochodu służbowego i sprawy związane z jego eksploatacją

Ułatwienia dostępu - zamknij panel