Wydział Rozwoju Gospodarczego
Naczelnik Wydziału
inż. Cezary Lasek
p. 239, tel. w. 44
Z-ca Naczelnika5>
mgr Barbara Zawistowska
p. 218. w. 22
p. 218. w. 22
Realizacja projektów unijnych 5>
mgr inż. Weronika Zaniewska
p. 218. w. 22
p. 218. w. 22
Przygotowanie inwestycji i zamówień publicznych 5>
mgr inż. Ewa Chojak
p. 217, tel. w. 34
p. 217, tel. w. 34
Przygotowanie i nadzór nad inwestycjami oraz przygotowanie zamówień publicznych 5>
inż. Karol Żabiński
p. 216, tel. w. 16
mgr inż. Marcin Sadowski
p. 216, tel. w. 16
p. 216, tel. w. 16
p. 216, tel. w. 16
Sprawy drogownictwa 5>
mgr Janusz Gosk
mgr inż. Anna Borzuchowska
pok. 217, tel. w. 34
mgr inż. Anna Borzuchowska
pok. 217, tel. w. 34
Zakres działań:
- Prowadzenie spraw związanych z planowaniem, przygotowaniem i realizacją inwestycji miejskich prowadzonych przez Urząd:
- zlecanie opracowania dokumentacji technicznej na poszczególne inwestycje miejskie
- udzielanie zamówień publicznych na realizację inwestycji miejskich
- opracowywanie projektów umów z wykonawcami inwestycji miejskich
- stały nadzór nad wszystkimi inwestycjami realizowanymi przez Miasto
- rozliczanie finansowe zadań inwestycyjnych i wnioskowanie o podział środków finansowych na poszczególne zadania w ramach istniejących funduszy oraz stały nadzór nad ich wykorzystaniem
- przygotowywanie wykazu inwestycji wraz z częścią opisową do projektu budżetu Miasta
- przygotowywanie sprawozdania z wykonania inwestycji do sprawozdania z realizacji budżetu Miasta
- Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem siecią miejskich dróg gminnych wraz z drogową infrastrukturą techniczną:
- opracowanie wniosków w sprawie zaliczenia dróg do właściwej kategorii oraz zmiany tych klasyfikacji
- ocena i kontrola jakości wykonywania komunalnych usług użyteczności publicznej w zakresie utrzymania dróg
- wykonywanie zadań dotyczących gminy w zakresie organizowania transportu drogowego
- realizację zadań Burmistrza jak zarządcy dróg miejskich
- Sporządzanie wniosków o dotacje, kredyt i pożyczki na planowane inwestycje miejskie
- Pozyskiwanie informacji dotyczących zewnętrznych źródeł wsparcia finansowego, w tym środków Unii Europejskiej, rządowych, wojewódzkich
- Realizacja i monitorowanie projektów unijnych
- Współpraca z wydziałami Urzędu Miasta w zakresie przygotowania i monitorowania projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych UE
- Programowanie usług i rozwoju urządzeń komunalnych oraz prowadzenie spraw w tym zakresie (wodociągi, kanalizacja, z agospodarowania odpadów, zaopatrzenie w energię)
- Współpraca z jednostkami oświatowymi, kulturalnymi oraz innymi jednostkami administrującymi lub zarządzającymi mieniem komunalnym, w zakresie planowania inwestycji i remontów
- Współpraca ze wszystkimi inwestorami budownictwa mieszkalnego i użytkowego
- Wykonywanie kontroli przewidzianych w przepisach prawa budowlanego w stosunku do dróg i obiektów inżynierskich, będących w bezpośrednim władaniu Gminy Miasta Zambrów ( w przypadku braku pracowników o odpowiednich uprawnieniach - organizowanie kontroli z pomocą specjalistów z zewnątrz)
- Kontrolowanie innych niż Urząd jednostek organizacyjnych Miasta pod względem wywiązywania się z obowiązków kontroli i prowadzenia książki obiektu budowlanego w stosunku do budynków oraz innych obiektów budowlanych pozostających we władaniu tych jednostek
- Opracowywanie wniosków i projektów dotyczących rozwoju Miasta
- Współpraca z jednostkami samorządowymi i urzędami centralnymi, w szczególności z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego, Podlaskim Urzędem Wojewódzkim, Ministerstwem Rozwoju Regionalnego
- Udział w opracowywaniu dokumentów strategicznych, programów rozwoju lokalnego, programów rewitalizacji Miasta Zambrów